Har lagt in lite nya bilder på mina fynd hittills i sommar.
Vädret har varit underbart och jag har lyckats hitta små loppisar och några auktioner.

Vi som handlar second hand gör ju även en bra insats för miljön.
Vi tar hand om överskottet.
Har senaste tiden fått en del tankeställare och försöker så smått att ändra mitt sätt att leva för att dra mitt strå till stacken.
Jag vet att vi är många där ute som älskar att gå på loppisar och visst är det då underbart att även veta att man i en liten skala ändå hjälper till att hålla nere den osunda konsumtion som vi i västvärlden annars ägnar oss åt.

Denna tavla köpte jag i en antik affär i Lysekil, kommer inte i håg vad butiken hette men det fanns massor med fina saker så det var inte sista gången jag handlade där.

Krukan ropades in på en auktion i helgen, har faktiskt inte bestämt om jag gillar den än







Denna tavlan köpte jag på en loppis för några veckor sedan, ramen är lite skavd men jag tycker att det ger den mera karaktär.










Vill bara visa våran lilla mys hörna i köket igen, med tanke på mitt miljöinlägg så vill jag visa vad man kan göra istället för att köpa nytt.
Vi behövde ett litet bord till den lilla kökshörnan med kökssoffan och stolarna som vi ärvt efter Tobbes farmor.
Bakom vårat lilla skjul på tomten stod ett trasigt gamalt symaskinsbord som Tobbe fixae en ny skiva till och vips så var kökshörnan komplett.

1 kommentar:

  1. Hej Hej

    Har nästan precis hittat till din blogg, tycker den verkar riktigt mysigt.
    Fina fynd i sommar!

    Ida

    SvaraRadera